OOSTRA SCHRIJFT OP ALLES WAT BEWEEGT.

Voice-overtekst in De toon van uw merk en de taal van uw doelgroep

Maximale impact vraagt om synergie tussen beeld en tekst. Ook wanneer het storyboard of de edit al klaar is, schrapt en schrijft Oostra beeld en boodschap naadloos aan elkaar. In de tone of voice van het merk en de taal van de doelgroep.

Social media promo’s

SWECO civil Engineering

SWECO is Europa’s grootste architecten- en ingenieursadviesbureau en zit zodoende bovenop de energietransitie in het algemeen en de onderliggende thema’s in het bijzonder. In regelmatig verschijnende video’s op social media houdt SWECO haar doelgroepen alert op de uitdagingen, maar niet met doemverhalen of door met papieren rietjes en gerecycled regenwater het goede voorbeeld te geven. In plaats daarvan draait SWECO’s boodschap om het gegeven dat nieuwe, betere en slimmere oplossingen met samenwerking en kennisdeling binnen handbereik of al voorhanden zijn.

Oostra mag daar dan de voice-over voor schrijven en meedenken over de visuele invulling. En omdat Oostra stiekem nog wel eens een biefstukje eet, doet ie dan extra hard zijn best (120%!).

Wie heeft het gemaakt?
Blickfänger

In opdracht van?
SWECO Nederland

Wat deed Oostra?
Oostra schreef de voice-overteksten en dacht mee over de visuele invulling.

Taal
Nederlands

Brand movie Arriva Limburg

De briefing vanuit visual media bureau Supersky vroeg om een script en voice-over voor een brand video met nadruk op het persoonlijke: de mensen voor en achter de schermen die samen zorgen dat forensend Limburg elke dag weer komen waar ze zijn willen. Schrijven met een zachte gé. Een primeur voor Oostra!

Wie heeft het gemaakt?
Supersky

In opdracht van?
Arriva Limburg

Wat deed Oostra?
Oostra schreef de voice-over en dacht mee over de visuele invulling.

Taal
Nederlands

Brand movie SCANIA Trucks

Voor de XT-lijn trucks van Scania bedacht Supersky een visueel concept waarin de functionele veelzijdigheid en kracht van de trucks synoniem wordt gesteld met het aanpassingsvermogen en de do-or-die mentaliteit van geharde mudrunners. Aan Oostra de uitdaging om aan de hand van het storyboard een voice-overtekst te schrijven waarin die doorvertaling tot uitdrukking komt zonder te verzanden in letterlijk uitleggen wat de kijker ziet.

Wie heeft het gemaakt?
Supersky

In opdracht van?
Scania Nederland

Wat deed Oostra?
Oostra schreef de voice-over en dacht mee over de visuele invulling.

Taal
Engels

Product movie Desso Serene

Wie bij tapijttegels en vaste vloerbedekking aan vlekkerige matjes en platgetrapte toupetjes denkt moet een keer bij Desso Tarkett of op hun website kijken. Oostra keek zijn ogen uit. Creatief bureau Supersky schoot een bijzonder smaakvolle film voor de nieuwe Serene & Serene Colour lijn van Desso en vroeg Oostra de campagnetekst voor de brochure en de voice-over voor de film te schrijven. Op zich heeft een film als deze nauwelijks toelichting nodig, dus aan Oostra de uitdaging om de rationele en emotionele producteigenschappen uit te lichten zonder er een doorlopend voetbalcommentaar van te maken.

Wie heeft het gemaakt?
Supersky

In opdracht van?
Desso Tarkett

Wat deed Oostra?
Oostra schreef de voice-over en dacht mee over de visuele invulling.

Taal
Engels

Product movies Tarkett

Tarkett heeft een nieuwe lijn laminaattegels met unieke, innovatieve producteigenschappen. Supersky ontwikkelde een concept waarin die eigenschappen (natuurgetrouw, waterdicht en sterk) tegen de achtergrond van Tarketts inspanningen op het gebied van environmental responsibility visueel tot uitdrukking komen. . Oostra mocht zich in het Engels uitleven op de voice-overteksten.

Wie heeft het gemaakt?
Supersky

In opdracht van?
Desso Tarkett

Wat deed Oostra?
Oostra schreef de voice-over op de storylines en schetsen van Supersky.

Taal
Engels

Social media promo’s Eindhoven365

Het was een mooi project: tien social media promo’s die elk een aspect van Eindhoven belichten met als doel potentiële expats uit Europa – studenten en professionals – naar Eindhoven te halen. De samenwerking met Blickfänger liep weer op rolletjes. Zij gebruikten de teksten die Oostra voor de voice-over schreef als script voor een bijzonder creatieve, snappy uitwerking in beeld. Elk beeld is raak. Bij opdrachtgever Eindhoven365 gingen ze helemaal mee in ons verhaal en durfden ze gewaagde keuzes te maken. En zo stonden de promo’s klaar om op social media live te gaan en massa’s expats in overvolle vliegtuigen en treinen naar Nederland te halen toen ineens iedereen met een mondkapje ging lopen en het februari 2020 bleek te zijn.

Wie heeft het gemaakt?
Blickfänger

In opdracht van?
Eindhoven365

Wat deed Oostra?
Oostra schreef de voice-overteksten en dacht mee over de visuele invulling.

Taal
Engels

Youtube advertising Stone Gallery

Stone Gallery heeft een moeilijk te vinden doelgroep: mensen met een voorliefde voor bijzondere fossielen, gesteenten en meteorieten én met de financiële middelen om deze als kunststuk of decoratie aan te schaffen. Hoewel Oostra zowel qua voorliefde als financiële middelen ver buiten de boot van deze groep valt, vroeg Kiosk Media hem te helpen bij het maken van online advertising video’s en gaf hem de vrije hand in de conceptontwikkeling en creatieve invulling. Dat resulteerde in drie video scripts rond fictieve bezoekers van Stone Gallery die hun geplande aanschaf er nog even telefonisch doordrukken bij het thuisfront. Pak maar in!

Wie heeft het gemaakt?
Kiosk Media

In opdracht van?
Stone Gallery

Wat deed Oostra?
Conceptontwikkeling
Tekst & scenario

Taal
Nederlands

Brand movie Blauweplaat Motoren

Blauweplaat Motoren in Veldhoven restaureert vintage Honda motoren en vraagt Blickfänger een brand movie voor hun website en social kanalen te maken. “De film speelt in de jaren ’60, ’70 en we hebben een oude, doorleefde stem in gedachten,” zeiden ze bij Blickfänger. Oostra vulde de eerste ideeën aan en schreef ze samen met Blickfänger tot Het Verhaal van de voice-over. Een man, dankbaar terugkijkend op zijn Leven Op De Motor en zich verheugend dat iemand anders op dezelfde motor een nieuw leven tegemoet gaat. Ja, pink maar even een traantje weg. Oostra hield het zelf ook niet helemaal droog.

Wie heeft het gemaakt?
Blickfänger

In opdracht van?
Blauweplaat Motoren

Taal
Engels

Wat deed Oostra?
Voice-over tekst

Brand movie Fokker Services

Fokker Services is trots op haar rijke historie, maar laat zich er niet door binden. De vliegtuigbouwer van weleer controleert, reviseert en onderhoudt tegenwoordig vliegtuigen en vloten van vooraanstaande luchtvaartmaatschappijen. Deze brand movie - waarvoor Oostra het voice-over script schreef - brengt de historie en de nieuwe missie van Fokker samen.

Wie heeft het gemaakt?
Blickfänger

In opdracht van?
Fokker Services

Taal
Engels

Wat deed Oostra?
Oostra schreef de voice-over tekst